Handelsbetingelser og Vilkår

Handelsbetingelser og Vilkår

Juridiske informationer i betingelserne dvs. Silo marked ApS og Nørregade 30 5000 odense C

1. Betaling

Silo Marked modtager betaling med VISA og Mastercard. På webshoppen kan du betale med VISA og Mastercard.

Alle beløb er i DKK/Danske kroner og er inkl. moms.

Silo Marked bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Bemærk at vi først trækker penge fra din konto når ordren bliver sendt. 

2. Personlige oplysninger

For at handle hos silomarked.dk skal du som minimum oplyse:

– Fulde navn
– Adresse
– E-mail
– Telefon/mobil nummer

Ovenstående data er lagret med oplysninger om de emner, du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, som oplysningerne vedrører, se Bogføringsloven § 10, hvorefter oplysningerne slettes.

Oplysninger bliver ikke videregivet eller solgt til tredjepart, bortset fra i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Offentliggørelse i en sådan situation ville være i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning om privatlivets fred. Som kunde har du ret til at få adgang til vores registreringsdata om dig, og du kan gøre indsigelse mod registrering i henhold til reglerne i denne lov om behandling af personoplysninger og spørgsmål vedrørende denne skal rettes til: hello@silomarked.dk

3. Klik og Hent

Grøntsager skal bestilles i tidsrummet torsdag kl. 11.00 til søndag kl. 24.00, og kan afhentes i Nørregade 30, 5000 Odense fra den efterfølgende onsdag kl. 12.00.

4. Reklamationsret

Dit køb er omfattet af dansk købslovgivning. Det betyder, at du som forbruger har 24 måneders reklamationsret.

Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er forårsaget af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd som slitage og manglende vedligeholdelse.

Du skal kontakte os inden “rimelig tid”. Du skal indberette reklamationen inden for “rimelig tid”, dvs. umiddelbart efter, at du har opdaget fejlen. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt efter fejlen er opdaget.

Ved returnering rettes henvendelse til hello@silomarked.dk og reklamationer sendes til:

Silo Marked

Nørregade 30
5000 Odense

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav.

5. Leveringsfejl

Oplever du fejl ved din leverance skal du senest 2 dage efter modtagelse rette henvendelse til os på hello@silomarked.dk  Vi har efter de 2 dage ikke mulighed for at godtgøre for fejl og mangler.

6. Fortrydelsesret

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager ordren.

Returneringsomkostninger skal du selv afholde.

Fortrydelse af køb skal anmeldes til os senest 14 dage efter at du har modtaget varen. Fra fortrydelsestidspunktet skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen.

Meddelelsen skal gives pr. mail på hello@silomarked.dk. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten: 

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, eller hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varer som er pakket specielt til din bestilling – typisk varer solgt i “løsvægt” som. f.eks. fødevarer. 


Du mister din fortrydelsesret, hvis; 
– du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret. 

En stor andel af varerne i vores sortiment er af hygiejnemæssige årsager ikke egnede til at blive returnerede, hvis forseglingen er brudt eller produktet er taget i brug. Dette gælder bl.a. (men ikke begrænset til) hårbørster, cremer, sæber,  fødevarer pakket på bestilling (løsvægt) osv. .

På produkter af denne type bortfalder fortrydelsesretten når forseglingen brydes, produktet tages i brug, eller produktet er pakket specielt til din ordre (løsvægt).

7. Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

8. Persondatapolitik

Vi opbevarer dine personoplysninger forsvarligt, da de er vigtige for os. Du kan læse mere om vores persondatapolitik her.

9. Oplysninger om klagemuligheder

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt ved os, kan du indgive en klage til:

Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: hello@silomarked.dk